دسته‌بندی نشده

راهنمای انتخاب لوپ دندانپزشکی

راهنمای انتخاب لوپ دندانپزشکی

جهت انتخاب لوپ دندانپزشکی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ لوپ یک ذره بین تاشو کوچک است که معمولاً 10 برابر بزرگ‌نمایی می‌شود (اگرچه می‌تواند تا 5 برابر یا تا 30 برابر باشد). هنگام جراحی یک لوپ مهم‌ترین ابزار شماست.

با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات خرید این یونیت دندان پزشکی را با هم مرور کنیم.

نکات مهم جهت انتخاب لوپ دندانپزشکی

از جمله نکات انتخاب لوپ دندانپزشکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عمق و میدان دید

عمق میدان یا عمق دید، محدوده فوکوس یا عمق ناحیه ای است که هنگام کار با لوپ بزرگنمایی قابل مشاهده است. این اندازه گیری میزان دور یا نزدیکی شماست که می توانید به داخل یا خارج خم شوید اما همچنان بتوانید ناحیه مورد نظر را به وضوح ببینید. به عنوان یک قاعده کلی، برای دید عمیق‌تر، منطقه‌ای را انتخاب کنید که عمق دید بیشتری دارد.

علاوه بر این، اندازه عمق دید یا عمق میدان به طور مستقیم با فاصله کاری و ضریب بزرگنمایی مرتبط است. به عبارت دیگر، هر چه عمق میدان بیشتر باشد، فاصله کاری بیشتر خواهد بود و بالعکس. به همین ترتیب، هر چه عمق میدان بیشتر باشد، ضریب بزرگنمایی کمتر خواهد بود و بالعکس

میدان دید که به عنوان عرض میدان نیز شناخته می شود، اندازه تصویر یا قطر میدان ناحیه مورد نظر هنگام استفاده از لوپ ها است. میدان دید مستقیماً با فاصله کاری، عمق میدان و ضریب بزرگنمایی مرتبط است. لوپ های دندانپزشکی با میدان دید وسیع تر، عمق میدان بیشتر و فاصله کاری طولانی تری دارند. در حالی که آن لوپ هایی با میدان دید باریک ضریب بزرگنمایی بالاتری دارند.

وزن

وزن یکی دیگر از عوامل مهمی است که هنگام خرید و انتخاب لوپ دندانپزشکی یا لوپ دندانپزشکی ریکسی rixi مدل عینکی باید در نظر بگیرید. شما معمولاً چند بار در روز از لوپ ها استفاده می کنید، از چند ثانیه تا یک ساعت یا بیشتر در یک زمان. مهم است که لوپ هایی را انتخاب کنید که راحت باشند و احساس سنگینی نداشته باشند.

مشاهده بیشتر . . .
درمان خانگی خونریزی لثه در خواب و هنگام مسواک زدن

بیشتر بخوانید: تابوره طرح نیلپر Nilper

فاصله کاری

لوپ های دندانی با فواصل کاری متنوع تولید می شوند. فاصله کاری فاصله بین چشم کاربر و دهان بیمار است. انتخاب فاصله کاری مناسب به شما این امکان را می دهد که بدون توجه به نشستن یا ایستادن، به راحتی و در وضعیت عمودی روی هر روش دندانپزشکی کار کنید.

فاصله کاری مناسب همچنین به کاهش دردهای عضلانی مانند کمردرد، استرس شانه و گردن درد کمک می‌کند که معمولاً هنگام کار برای مدت طولانی در موقعیت‌های ناراحت‌کننده تجربه می‌کنید، زیرا برای دیدن بهتر ناحیه متمرکز خود باید به آن خم شوید.

برای بدست آوردن فاصله کاری خود، موقعیت کاری راحت خود را در حالت ایستاده یا صاف نشسته در وضعیت عمودی پیدا کنید و سپس کمی سر خود را به سمت پایین خم کنید. فاصله بین چشمان خود و دهان یا پل پایین بینی بیمار خود را اندازه بگیرید. این اندازه گیری فاصله کاری شما خواهد بود.

نکات مهم جهت انتخاب لوپ دندانپزشکی

نکات مهم جهت انتخاب لوپ دندانپزشکی

اگر نمی توانید به راحتی فاصله کاری خود را اندازه گیری کنید، می توانید از کسی بخواهید که در اندازه گیری به شما کمک کند. در اینجا چند اندازه گیری استاندارد فاصله کاری آورده شده

برای افرادی که قد آنها 5’7 اینچ یا 170 سانتی متر است، فاصله کاری استاندارد در حالت نشسته 340 میلی متر یا 14 اینچ و در حالت ایستاده 420 میلی متر یا 16 اینچ است.

برای افرادی که قد آنها بین 5′ 7 اینچ تا 6′ 4 اینچ یا 170-190 سانتی متر است، فاصله کاری استاندارد در حالت نشسته 420 میلی متر یا 16 اینچ و در حالت ایستاده 500 میلی متر یا 20 اینچ است.

برای افرادی که قد آنها بیش از 6′ 4 اینچ یا 190 سانتی متر است، فاصله کاری استاندارد در حالت نشسته 500 میلی متر یا 20 اینچ و در حالت ایستاده 550 میلی متر یا 22 اینچ است.

مشاهده بیشتر . . .
هزینه موتور ایمپلنت

بیشتر بخوانید: خرید توربین دندانپزشکی

زاویه انحراف

زاویه انحراف زاویه ای است که چشم کاربر لوپ دندانی به سمت دهان بیمار یا محل کار متمایل می شود. برای دستیابی به موقعیت کاری راحت و عمودی، باید لوپ دندانپزشکی ایتیس Eighteeth مدل برلیانس Brilliance را با زاویه شیب تند انتخاب کنید. زاویه انحراف 20 درجه یا کمتر ترجیح داده می شود زیرا حداقل وضعیت سر رو به جلو را ممکن می سازد.

نوع و طراحی

نوع و طراحی لوپ ها تا حد زیادی به ترجیح شما بستگی دارد. در حال حاضر، دو نوع اصلی لوپ‌ها، لوپ‌های فلیپ‌آپ و لوپ‌های از طریق لنز یا TTL هستند. هر کدام از این لوپ ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

لوپ فلیپ به بالا دارای بشکه های نوری است که از طریق یک لولای قابل تنظیم به لنز حامل و قاب متصل می شود در حالی که لوپ TTL دارای بشکه های نوری است که مستقیماً در لنز حامل سوراخ می شود. لوپ های TTL در میان دندانپزشکان معروف هستند که وزن، راحتی و میدان دید را به راحتی و قیمت ترجیح می دهند. لوپ‌های TTL وزن کمتر و میدان دید وسیع‌تری دارند اما کمی گران‌تر از لوپ‌های تاشو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *