دسته‌بندی نشده

۸ نکته مهم برای استفاده بلیچینگ دندان خانگی

شناخت انواع روش های سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان، یک روش دندانپزشکی محبوب بوده که بسیاری از افراد به آن علاقه مند هستند. این فرآیند به طور کلی شامل روشن کردن رنگ دندان ها، از بین بردن لکه ها و تغییر رنگ دندان می شود. در حالی که روش های درمانی زیادی برای سفید کردن حرفه ای دندان در کلینیک های دندانپزشکی موجود است، روش های خانگی مؤثری نیز وجود دارد که می تواند بسیار مفید و موثر باشد. در ادامه این مقاله همراه ما بمانید تا شما با 1۰ نکته مهم در مورد سفید کردن دندان در خانه، آشنا کنیم.

درک فرآیند بلیچینگ دندان

یکی از مهم ترین نکاتی که باید قبل از بلیچینگ خانگی دندان به آن توجه کنید، چگونگی انجام فرآیند سفید کردن دندان است. سفید کردن دندان یا بلیچینگ، یک روش دندانپزشکی زیبایی بوده که هدف آن روشن کردن رنگ دندان های شماست. این یک انتخاب محبوب برای افرادی است که می خواهند لبخند زیباتری داشته باشند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. دندان ها ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند افزایش سن، سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه یا چای و بهداشت نامناسب دهان دچار لکه یا تغییر رنگ شوند.

درمان های سفید کردن دندان با سفید کردن مینای دندان ها که لایه بیرونی رنگ آن ها را تعیین می کند، عمل خواهد کرد. برای انجام بلیچینگ خانگی دندان، ابتدا دندانپزشک قالب گیری دندان را انجام می دهد. بعد از قالب گیری، تری بلیچینگ به شکل دندان های تان آماده می شود که به صورت شفاف است. شما باید ماده بلیچینگ را داخل تری بلیچینگ و در قسمت مربوط به هر دندان، بریزید و سپس آن را روی دندان های خود بگذارید. پس از این که تری را داخل دهان قرار دادید، باید مقداری دندان ها را روی هم فشار دهید تا ماده به شکل بهتری بر روی دندان ها پخش شود.

درک فرآیند بلیچینگ دندان

درک فرآیند بلیچینگ دندان


بیشتر بخوانید: دستگاه بلیچینگ ملانی melanie سه نور مدل m66

مشاهده بیشتر . . .
پدال یونیت دندانپزشکی

 

شناخت انواع روش های سفید کردن دندان

به طور معمول روش های مختلفی برای سفید کردن دندان در خانه وجود دارد که رایج ترین موارد، استفاده از خمیردندان های سفید کننده، نوارهای سفید کننده، ژل های سفید کننده و سینی های سفید کننده است. خمیر دندان سفید کننده معمولا حاوی مواد ساینده ملایمی بوده که به از بین بردن لکه های سطحی کمک می کند.

نوارهای سفید کننده، نوارهای پلاستیکی نازک و انعطاف پذیری هستند که با ژل سفیدکننده پوشانده شده اند. ژل های سفید کننده، مستقیماً با استفاده از قلم مو یا قلم روی دندان ها اعمال می شوند. تری های سفید کننده نیز سینی های سفارشی هستند که ژل سفید کننده را روی دندان ها نگه می دارند. دقت داشته باشید ماده بلیچینگ، به شکل سر سرنگ های قابل تزریق بوده و پس از تزریق ماده در تری، نیاز است پیستون را مقداری عقب بکشید تا به آن فشار وارد نشود و هدر نرود.

شناخت انواع روش های سفید کردن دندان

شناخت انواع روش های سفید کردن دندان

ضرورت انجام بلیچینگ دندان در خانه

سفید کردن دندان در خانه فواید زیادی دارد. اول از همه، این یک گزینه مقرون به صرفه تر در مقایسه با درمان های حرفه ای سفید کننده دندان است. همچنین راحتی را برای تان فراهم می کند، زیرا می توانید روش سفید کردن را با سرعت دلخواه و در خانه خود انجام دهید. علاوه بر این، روش های سفید کردن دندان های خانگی معمولاً زمانی که طبق دستورالعمل های ارائه شده استفاده می شوند، ایمن و مؤثرتر هستند. دقت داشته باشید بهترین زمان برای انجام بلیچینگ دندان، شب و قبل از خواب است. بنابراین توصیه می شود پس از مسواک زدن و کشیدن نخ دندان، اقدامات لازم را برای بلیچینگ خانگی انجام دهید.

مشاهده بیشتر . . .
معرفی و راهنمای خرید اسکنر داخل دهانی

اقدامات قبل از بلیچینگ خانگی دندان

پیش از این که اقدام به سفید کردن دندان در خانه نمایید، مهم است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که دندان ها و لثه های تان سالم هستند. دندانپزشک همچنین می تواند شما را در مورد مناسب ترین روش سفید کننده برای نیازهای خاص  تان راهنمایی کند. بنابراین به خوبی دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید و از انجام اقدامات بدون آگاهی، بپرهیزید. توجه داشته باشید استفاده بیش از حد ماده بلیچینگ می تواند منجر به حساسیت دندان و تحریک لثه شود.

در صورتی که شاهد بروز حسایت های مختلف در دهان خود بودید، استفاده از تری بلیچینگ را تا حد مناسبی کاهش دهید. جهت کاهش تسکین حساسیت، می توانید مقداری خمیردندان داخل تری بریزید و به مدت چند دقیقه آن را بر روی دندان ها بگذارید. در صورتی که حساسیت از بین نرفت، حتما در اسرع وقت به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.

اقدامات قبل از بلیچینگ خانگی دندان

اقدامات قبل از بلیچینگ خانگی دندان


بیشتر بخوانید: دستگاه بلیچینگ اکو ECO


 

باورهای غلط رایج در مورد بلیچینگ خانگی

به طور کلی چندین تصور غلط در مورد بلیچینگ دندان در خانه وجود دارد. یکی از تصورات غلط رایج این است که ماده بلیچینگ می تواند دندان ها را به طرز چشمگیری سفید کند. در حالی که فقط می تواند به از بین بردن لکه های سطحی کمک کند، اما در روشن کردن رنگ طبیعی دندان ها موثر نیست. تصور غلط دیگر این بوده که می توان از داروهای طبیعی مانند آب لیمو یا جوش شیرین برای سفید کردن دندان استفاده کرد. دقت داشته باشید این روش ها در صورت استفاده طولانی مدت، می توانند به مینای دندان آسیب برسانند و باید از آن ها اجتناب کرد.

مشاهده بیشتر . . .
هزینه یونیت دندانپزشکی خارجی

حفظ نتایج سفید کردن دندان

برای دستیابی به نتایج مطلوب با سفید کردن دندان در خانه، رعایت چند نکته ضروری است. در مرحله اول، بهداشت دهان و دندان را با مسواک زدن حداقل دو بار در روز و نخ دندان کشیدن منظم رعایت کنید. این به حذف هرگونه لکه سطحی و جلوگیری از تغییر رنگ بیشتر کمک می کند. ثانیاً از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که دندان ها را لکه دار می کنند، مانند قهوه، چای و آبمیوه های دارای رنگ خودداری نمایید.

تا حد امکان صبور باشید و با روتین سفید کردن خود سازگار باشید، زیرا ممکن است چندین هفته طول بکشد تا نتایج قابل توجهی مشاهده شود. بعد از رسیدن به سطح مطلوب سفید کردن دندان نیز حفظ نتایج مهم است. پس معاینات منظم دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه ای را از یاد نبرید و به سلامت دندان های خود اهمیت بدهید.

بلیچینگ برای دندان های حساس

حساسیت دندان یک عارضه جانبی رایج در سفید کردن دندان ها است، به ویژه هنگامی که از مواد سفید کننده با غلظت بالاتر استفاده می شود. در صورتی که دندان های تان حساس است، روشی را برای سفید کردن دندان انتخاب کنید که روی مینای دندان ملایم باشد و حساسیت بیشتری ایجاد نکند. البته راه های مختلفی هم برای مدیریت حساسیت وجود دارد. برای مثال میونی توانید از خمیردندانی که برای دندان های حساس فرموله شده، استفاده کنید یا قبل از سفید کردن، یک ژل حساسیت زدا روی دندان های خود بمالید. همچنین اجتناب از مصرف غذاها و نوشیدنی های سرد یا گرم بلافاصله پس از سفید شدن مفید است.

بلیچینگ برای دندان های حساس

بلیچینگ برای دندان های حساس


بیشتر بخوانید: دستگاه بلیچینگ ملانی melanie سه نور مدل TW-B


 

توجه به میزان ماندگاری بلیچینگ

بهتر است بدانید بلیچینگ خانگی دندان فرآیند دائمی نیست و بعد از گذشت چند ماه، نیاز به ادامه منظم دارد. معمولا برای سفید شدن دندان ها، به ۲ هفته زمان نیاز خواهید داشت. البته ناگفته نماند که این عامل، به رنگ دندان نیز بستگی دارد. پس اگر در چند روز اول شاهد نتایج عالی نبودید، نا امید نشوید و کار را همچنان تکرار کنید. همچنین برای افزایش ماندگاری اثرات بلیچینگ دندان، سعی کنید اقدامات مراقبتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

مشاهده بیشتر . . .
لیست کامل تجهیزات دندانپزشکی
نتیجه گیری

سرمایه گذاری روی لبخندی زیبا، یک تلاش ارزشمند است. با این حال، حفظ سلامت دهان و دندان به همان اندازه اهمیت دارد. با پیروی از راهنمایی های حرفه ای و نکات مهم درباره بلیچینگ خانگی دندان، می توانید برای سال های آینده از مزایای یک لبخند سفید خیره کننده بهره مند شوید. ما در فروشگاه آنلاین هامین دنتال، متعهد به ارائه با کیفیت ترین تجهیزات دندانپزشکی هستیم. از این طریق به شما کمک خواهیم کرد تا طیف وسیعی از خدمات دندانپزشکی از جمله درمان های سفید کردن دندان را برای رفع نیازهای خاص تان، با بالاترین کیفیت ممکن تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *