دسته‌بندی نشده

خرید رادیوگرافی پرتابل

برای تشخیص و درمان دندان، دندانپزشکان به طور معمول نیاز به تصویربرداری از نواحی آسیب دیده دندان دارند. رادیوگرافی پرتابل با کارایی فوق العاده خود، به طور قابل توجهی عملکرد تصویربرداری دندان را متحول کرده است. این دستگاه مزایای زیادی دارد و راحتی را به پزشک و بیمار، هدیه می دهد. برای آشنایی بیشتر و خرید رادیوگرافی پرتابل، می توانید مطالب مهمی که در ادامه ذکر شده را دنبال کنید.

رادیوگرافی پرتابل چیست؟

دستگاه رادیوگرافی پرتابل دندانپزشکی یک وسیله قابل حمل بوده، که برای تصویربرداری تک دندان ها به طور خاصی طراحی شده است. بر خلاف رادیوگرافی های قدیمی دیواری AC یا DC و پایه دار که اندازه بزرگی دارند و ثابت هستند، رادیوگرافی پرتابل قابل حمل بوده و به همین دلیل در انواع محیط های دندانپزشکی از جمله کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی، به کار برده می شود. که با آن عکس های تخصصی دندان را به صورت تک که شامل جزئیات بیشتر و همچنین صرفه جویی در وقت باشد را به صورت فوری انجام می دهد.

رادیوگرافی پرتابل یک لوله سربی دارد که اشعه را در یک نقطه خارج کرده و همین امر باعث افزایش ایمنی برای بیمار و اپراتور شده است. این دستگاه برای تصویربرداری به  صورت کارآمد و دقیق طراحی شده  و نیاز به انتقال بیمار به یک اتاق رادیوگرافی جداگانه نیست. همچنین استفاده از این دستگاه بسیار راحت بوده و نیاز به تخصص خیلی زیادی ندارد.

خرید رادیوگرافی پرتابل

خرید رادیوگرافی پرتابل

 

انواع رادیوگرافی پرتابل

رادیوگرافی پرتابل مانند دیگر تجهیزات دندانپزشکی از انواع مختلفی برخوردار است. شما می توانید متناسب با نیازتان، انواع آن را برای خود از طریق سایت هامین دنتال، بالاترین کیفیت ممکن سفارش دهید. در ادامه این بخش نیز به بررسی آن ها پرداخته ایم تا با شناخت بیشتری اقدام به خرید رادیوگرافی پرتابل مناسب کنید.

مشاهده بیشتر . . .
راهنمای خرید یونیت سیار دندان‌پزشکی

رادیوگرافی پرتابل تفنگی

ظاهر رادیوگرافی پرتابل تفنگی، در واقع شبیه به تفنگ است. این گزینه نسل جدیدی از دستگاه های رادیوگرافی پرتابل دندانپزشکی بوده که ظرفیت باتری بسیار بالایی دارد و می تواند بین 500 الی 1500 اکسپوز را انجام دهند.

رادیوگرافی پرتابل دوربینی

این نوع رادیوگرافی پرتابل، شبیه به دوربین عکاسی بوده و برای اکسپوز دکمه  دارد. حجم باتری درون دستگاه دوربین رادیوگرافی دندانپزشکی طوری است که حدود 200 الی 300 اکسپوز به صورت فول شارژ را در اختیار پزشکان قرار می دهد. در حال حاضر نمونه های دوربینی در نسل قدیمی رادیوگرافی پرتابل دندانپزشکی در نظر گرفته می شوند.

مزایای رادیوگرافی پرتابل

دستگاه رادیوگرافی پرتابل یک وسیله استاندارد از تجهیزات برای مطب های دندانپزشکی است که از آن برای دیدن اتفاقاتی که در زیر سطح رخ می هد، بهره می گیرند. این دستگاه هم مانند سایر دستگاه های دندانپزشکی دارای مزایای است که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

کم کردن میزان تابش

میزان تابش در هر اکسپوز با توجه به این  که از نوع DC هستند، از دستگاه های قدیمی بسیار کمتر است. این امر میزان تابشی که برای اپراتورها بسیار ضروری بوده را کاهش می دهد تا جلوی بروز بیماری های دیگر را بگیرد.

قابلیت حمل راحت

از دیگر مزیت های دستگاه رادیوگرافی پرتابل، می توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد. این دستگاه ها با توجه به وزن و حجم کم، امکان جا به جایی را آسان کرده است. همچنین با استفاده از باتری داخلی خود، می تواند برای مدت طولانی بدون مشکل، حتی در مناطقی که به دور از برق شهری هستند، کار کند.

انواع رادیوگرافی پرتابل

انواع رادیوگرافی پرتابل

افزایش سرعت کار

با کمک این دستگاه پیشرفته، نیاز نیست بیمار را به یک اتاق دیگر انتقال دهید. همین امر باعث موجب سریع تر شدن روند درمان خواهد شد. ممکن است بیمار برای هر دندان نیاز به عکس بعد و قبل از دندان خود داشته باشد، این جا به جایی می تواند منجر شود سرعت درمان کاهش پیدا کند. به طور کلی استفاده از رادیوگرافی پرتابل دندانپزشکی بهتر از دیگر روش های تصویربرداری  است.

مشاهده بیشتر . . .
خرید میکرو یونیت دندانپزشکی

قیمت مناسب

محصول نام برده شده در مقایسه با نمونه های قدیمی قیمت مناسب تری دارد. در واقع قسمت های مختلف بازو در این دستگاه رادیوگرافی، حذف شده و از این طریق قیمت آن کاهش پیدا کرده است. از این طریق شما می توانید با هزینه کمتری، آن را خریداری کنید.

درمان راحت

از رادیوگرافی پرتابل می توانید بدون محدودیت در هر نقطه ای از مطب دندانپزشکی خود استفاده کنید. به همین دلیل بیمار برای تکمیل روند درمان و عکس برداری، نیازی به جا به جا شدن و رفت و آمد ندارد. همان طور که روی صندلی یونیت دندانپزشکی نشسته، دندانپزشک می تواند از دندان های او عکس برداری کند.

معایب رادیوگرافی پرتابل دندانپزشکی

علاوه بر مزایا، این محصول یک سری معایب هم دارد که بهتر است قبل از خرید، آن ها را به خوبی بشناسید. در ادامه برخی از مهم ترین موارد را برای شما نام برده ایم.

  • دستگاه های رادیوگرافی پرتابل اغلب طول عمر باتری شان بین 2 الی 3 سال است. بعد از گذشت زمان و کار کردن با آن، متوجه این مسئله خواهید شد. البته خیلی جای نگرانی نیست، زیرا شما می توانید با عوض کردن باتری شاهد کارایی دوباره دستگاه باشید.
  • اندازه دستگاه رادیوگرافی پرتابل، بسیار کوچک بوده و اگر در جای نامناسب قرار داده شود، ممکن است روزی زمین بی افتد و آسیب ببیند.
  • از دیگر معایب استفاده از دستگاه مذکور، می توان به خطرات نشت اشعه اشاره کرد.
معایب رادیوگرافی پرتابل دندانپزشکی

معایب رادیوگرافی پرتابل دندانپزشکی

نکات مهم هنگام خرید دستگاه رادیوگرافی پرتابل

دستگاه رادیوگرافی پرتابل یکی از دستگاه های مهم برای تهیه عکس رنگی و سه بعدی از دندان است. این دستگاه با توجه به قابلیت های منحصر به فردی که دارد، به دندان پزشکان برای درمان بیماران کمک بسیاری می کند. از این جهت در زمان خرید رادیوگرافی پرتابل باید به استانداردهای لازم، مخصوصا مجوز سازمان انرژی اتمی داشته باشید. همچنین این نکته را مدنظر قرار دهید که در داخل تیوپ دستگاه از لایه های سربی نیز استفاده شده باشد تا خطرات پرتوهای اشعه ایکس به حداقل برسند.

مشاهده بیشتر . . .
نکات مهم درباره کالیبراسیون اتوکلاو دندانپزشکی

علاوه بر این موارد، دقت داشته باشید به طور کلی پایه دستگاه های رادیوگرافی پرتابل باید انعطاف پذیری مناسبی داشته باشند و بتواند بدون مشکل، به زاویه های مختلف بچرخند. بازو و پایه دستگاه رادیوگرافی نیز باید جنس شان بادوام باشد. زیرا کیفیت پایه و بازوهای حرکتی در سرعت کار و عملکرد دندانپزشک تاثیر می گذارد.از دبگر مسائل مهمی که در خرید دستگاه رادیوگرافی پرتابل باید به آن دقت کنید، گارانتی و خدمات پس از فروش است.

دستگاهی که گارانتی و خدمات شرکتی داشته باشد، در صورت ایجاد مشکل، نیاز به تعمیر و یا تعویض می تواند قطعات اصلی را از شرکت مورد نظر تحویل گرفته و دستگاه را مجدد راه اندازی نماید. به طور کلی شرکت های تولید کننده دستگاه رادیوگرافی پرتابل، یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش برای محصولات خود ارائه می دهند که نشان دهنده اصل بودن و کیفیت بالای دستگاه است. سعی کنید دستگاه  رادیوگرافی پرتابل را با توجه به محیط مطب و نیاز خود انتخاب نماید و سراغ فروشگاه های باسابقه برای خرید بروید.

کلام آخر

دستگاه  رادیوگرافی پرتابل دندانپزشکی یکی از پر کاربردترین و بهترین تجهیزات تصویربرداری دندان است. این محصول به دندانپزشکان کمک می کند با راحتی بیشتر کارشان را انجام دهند و احساس خوبی در حین درمان بیمار داشته باشند. انعطاف پذیری، قابلیت حمل و نقل، راحتی بیشتر برای بیماران، کارایی زمانی بخش از مزایای چشمگیری هستند که موجب شده اند این دستگاه  مورد توجه زیادی قرار بگیرد. در هر صورت اگر شما هم قصد خرید دستگاه رادیوگرافی پرتابل یا دیگر تجهیزات دندانپزشکی را دارید، بهتر است همین حالا اقدام به ثبت سفارش کنید.

برای خرید مستقیم کلیه تجهیزات دندانپزشکی شما عزیزان میتوانید به صورت حضوری به دفتر فروش ما در تهران مراجعه نمایید و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید و پس از پرداخت وجه کالای مد نظر خود را درب محل خود تحویل بگیرید.

مشاهده بیشتر . . .
راهنمای انتخاب میکروسکوپ دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *