دسته‌بندی نشده

تجهیزات دندان پزشکی کودکان

برندهای تولید کننده تجهیزات دندان پزشکی کودکان

با پیشرفت‌های به وجود آمده در علم پزشکی، امروزه دستگاه‌ها و امکانات موجود بر اساس نیاز افراد، سن آن‌ها و گاه حتی جنسیتشان طراحی می‌گردد. تجهیزات مخصوص کودکان در این میان خاص‌تر از دیگر موارد می‌باشد. دندان پزشکی کودکان به عنوان یک تخصص مجزا، نیازمند تجهیزات و امکانات ویژه‌ای است تا بتواند نیازهای خاص این گروه سنی را برطرف کند. این قشر به دلیل سن پایین و ویژگی‌های خاص رشدی، هم از نظر فیزیکی و هم روانی نیازمند تجهیزات مخصوص خود هستند. تا پروسه درمان برای آن‌ها به نحو ایمن و موثری انجام شود. همگی تجهیزات دندان پزشکی کودکان بر اساس نیازهای خاص آنان طراحی و تولید شده‌اند. ضمن اینکه به کارگیری وسایل سرگرم‌کننده، فضاسازی مناسب و ایجاد رابطه‌ای صمیمی با کودک، از دیگر الزامات یک مطب دندان پزشکی مخصوص برای افراد در این سن است. در ادامه این مقاله به بررسی نکات مهم درباره این موضوع پرداخته می‌شود.

دندان پزشكي كودكان

دندان پزشكي كودكان

معرفی کلی تجهیزات دندان پزشكي كودكان

بخشي از تجهيزات در اين قسمت با وسايلي كه در مطب‌ها براي بزرگسالان استفاده مي‌شود يكسان است و در برخي از قسمت‌ها تفاوت‌هايي نيز وجود دارد. جهت آشنايي با ابزارهاي خاص در اين قسمت، در ادامه مقاله توضيحي كامل و جامع در اين باره قرار مي‌گيرد.

یونیت دندان پزشکی کودکان

این تجهیزات معمولا به صورتی طراحی می‌شوند که حس آرامش را به کودک مراجع القا نمایند. به همین خاطر در ظاهر آن رنگ‌های شاد به کار رفته است. حتی برخی از شرکت‌های تولید کننده این تجهیزات، آن‌ها را در اشکال عروسکی ساخته‌اند. زیرا کودکان معمولا از رفتن به مطب دندان پزشکی ترس زیادی دارند. با توجه به این مسئله، زیبا و جذاب بودن تجهيزات دندان پزشكي كودكان و ابزارها می‌تواند اضطراب آن‌ها را در حد قابل قبولی پایین آورد و حس خوبی به آن‌ها بدهد.

مشاهده بیشتر . . .
هزینه یونیت دندانپزشکی خارجی

این یونیت‌ها برای راحتی کار پزشک و کودک طوری طراحی شده‌اند که ابعاد آن کاملا متناسب با نیاز آن‌ها باشد. معمولا قسمت‌های مختلف آن مانند بلندی صندلی، جا به جایی پشتی و قرار گرفتن در حالت‌های درازکش بنا به نیاز قابل تنظیم است. این یونیت‌ها معمولا در کنار خود دارای تابوره جهت رفاه حال پزشک می‌باشند. ابزار ساکشن آب را نیز دارا هستند. همچنان که دارای نوردهی مطلوبی نیز می‌باشند.

انواع دستگاه‌های اشعه ایکس اختصاصی

در برخی موارد جهت بررسی بیشتر اوضاع فک و دندان‌ها لازم است که از نقاط مختلف دهان عکس برداری صورت پذیرد. این تصویر برداری‌ها معمولا با اشعه ایکس انجام می‌شود. با توجه به اثراتی که می‌تواند بر بدن کودکان داشته باشد؛ برای آن‌ها از یک دوز بسیار پایین استفاده می‌شود. در این حالت کمترین احتمال خطر برای کودک وجود دارد. ضمن اینکه پزشکان همواره در ایمن‌ترین حالت ممکن این فرایند را انجام می‌دهند.

ابزارآلات دندان پزشکی اختصاصی

ابزارهای مورد نیاز در این بخش برای همه افراد یکسان می‌باشد. تفاوت تجهيزات دندان پزشكي كودكان در سایز آن‌ها است. با توجه به اینکه کودکان از نظر فیزیکی نسبت به دیگر افراد کاملا متفاوت هستند، ابزارهای مورد استفاده برای آنان از سایز کوچکی برخوردار است. تا به راحتی وارد دهان آن‌ها شود و پزشک بتواند درمان خود را بدون مشکل صورت دهد. در ادامه به مهم‌ترین ابزار در این بخش اشاره می‌گردد:

  • آینه دندان پزشکی
  • انبرک
  • انواع فرزهای مخصوص
  • دستگاه ساکشن
  • پنس
  • دوربین داخل دهان
  • سوند دندان پزشکی
  • کارور
  • کندانسور
  • آنگل
يونيت دندان پزشكي كودكان

يونيت دندان پزشكي كودكان

مواد دندان پزشکی مخصوص کودکان

همان طور که دندان‌های دائم به مراقبت نیاز دارند، دندان‌های شیری کودکان نیز نیازمند مراقبت تا زمان افتادن هستند. از این رو امروزه بسیار متداول است که در صورت پوسیده شدن این نوع دندان‌ها به جای کشیدن آن‌ها، آن را پر مي‌كنند. براي اين كار معمولا از مواد زير كمك مي‌گيرند:

  • مواد آمالگام: مطمئن‌ترين نوع براي اين كار است. در صورتي كه كودك به موادي چون جيوه آلرژي نداشته باشد. از نظر ماندگاري نيز از بقيه موارد دوام بيشتري دارد.
  • مواد پركننده سفيد: معمولا از انواع كامپوزيت‌ها يا يونومرها است كه مانند يك روكش بر روي دندان قرار مي‌گيرد و به آن مي‌چسبد. البته ماندگاري اين تجهيزات دندان پزشكي كودكان از مواد قبلي كمتر است و هزينه صرف شده بابت آن نيز بيشتر مي‌باشد.
  • مواد پر كننده سديتيو: اين مورد در زماني كاربرد دارد كه آسيب وارد شده به حدي باشد كه التهاب ايجاد شود و براي كاهش التهاب در كنار رفع پوسيدگي از اين ماده استفاده مي‌شود.
مشاهده بیشتر . . .
انواع عکس دندان

يك سري مواد ديگري نيز به نام سمان در اين بخش وجود دارند كه در واقع به شكل روكش براي دندان كودكان استفاده مي‌شود. از ويژگي مهم اين مواد مورد استفاده براي كودكان مي‌توان به طعم‌دار بودن آن‌ها، ضد حساسيت بودنشان، داشتن رنگ‌هاي جذاب، غير سمي بودن، داشتن فرمول بدون جيوه و ماندگاري بالا در برابر جويدن اشاره نمود.

وسایل سرگرم کننده

در اين مكان‌ها حتما يكي از مهم‌ترين وسايل، ابزارهاي سرگرم كننده است. چرا كه كودكان نياز به داشتن آرامش دارند تا پزشك بتواند بهترين عملكرد خود را داشته باشد. يكي از موثرترين راهكارها در اين زمان، سرگرم كردن كودك با وسايل بازي است تا از حس ترس و اضطرابش كم شده و به پزشك اجازه انجام كار را دهد.

برندهای تولید کننده تجهیزات دندان پزشکی کودکان

برندهای تولید کننده تجهیزات دندان پزشکی کودکان

برندهای تولید کننده تجهیزات دندان پزشکی کودکان

حال كه با تجهيزات مورد نياز در اين بخش آشنا شديم، حال بهتر است نگاهي كلي به توليد كنندگان آن‌ها نيز داشته باشيم. چرا كه هر برند خط توليد خاص خود را داشته و يك دسته ابزار خاص را توليد مي‌كند. همچنين اين مسئله در نهايت منجر به تفاوت نرخ قيمتي آن تجهيزات نيز مي‌گردد. در اين ميان نشان‌هاي تجاري مطرحي در سطح دنيا به توليد اين تجهيزات مي‌پردازند. همچنان كه برندهاي داخلي درجه يكي نيز خطوط توليد خوبي را در اين زمينه ايجاد كرده‌اند. جهت آشنايي كلي با اين برندها همراه ما باشيد.

برندهای خارجی

برخی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده تجهیزات دندان پزشکی مخصوص کودکان در دنیا عبارتند از:

  • Planmeca – فنلاند: این شرکت تولیدکننده انواع دستگاه‌های اشعه ایکس دندان پزشکی کودکان است.
  • A-dec – آمریکا: تولیدکننده صندلی‌های دندان پزشکی کودکان و نوجوانان.
  • Dentsply Sirona – آمریکا: تولیدکننده انواع ابزارآلات دندان پزشکی.
  • 3M – آمریکا: تولیدکننده مواد و مصرفی‌های دندان پزشکی.
  • NuSmile – آمریکا: تولیدکننده مواد دندان پزشکی طعم‌دار.
  • Medifa – آلمان: تولیدکننده دستگاه‌ها و صندلی‌های دندان پزشکی.
  • Belmont – آمریکا: تولیدکننده صندلی و تجهیزات دندان پزشکی کودکان و نوجوانان.
مشاهده بیشتر . . .
معرفی انواع آمالگاماتور و کاربرد آن + خرید مستقیم
برندهای داخلی

در ایران نیز چندین شرکت داخلی اين تجهيزات اختصاصي را تولید می‌کنند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پزشکان مهرام: تولیدکننده واحدهای دندان پزشکی و صندلی های دندان پزشکی کودکان
  • پارس دندان: تولیدکننده انواع ابزارآلات و دستگاه‌های دندان پزشکی
  • دناوران تجهیز پزشکی: تولیدکننده صندلی و واحد دندان پزشکی
  • رهام: تولید کننده انواع مواد مصرفی دندان پزشکی مخصوص کودکان
  • دندان ماهان: تولیدکننده مواد دندان پزشکی طعم دار
  • دنا رایانه: تولیدکننده سیستم‌های نرم‌افزاری مطب‌های دندان پزشکی
  • آرین دخش: تولیدکننده لوازم جانبی و وسایل سرگرم‌کننده کودکان

لازم به ذكر است كه در صورت تصميم براي خريد هركدام از تجهيزات دندان پزشكي كودكان، كافي است كه به سايت مجموعه هامين دنتال مراجعه نماييد. تا از خدمات ويژه اين تيم براي خريد خود بهره‌مند شويد.

 چگونه خرید امنی را تجربه کنیم؟

در اینجا ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چگونه می‌توان خرید اینگونه تجهیزات را با اطمینان انجام داد؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفت: مهم‌ترین اصل در هر خریدی این است که آن را از مراکز معتبر تهیه کنیم. این مراکز با توجه به اهمیت اعتبارشان، بهترین و باکیفیت‌ترین کالاها را برای عرضه به مشتریان خود فراهم می‌کنند. مجموعه هامین دنتال یکی از همین مرکزها است. این تیم برای راحتی مشتریان خود تمامی محصولات و خدماتش را از طریق سایت به خریداران ارائه می‌نماید. برای برخورداری از خدمات این تیم و بررسی تجهیزات دندانپزشکی کودکان، تنها لازم است وارد سایت مجموعه هامین دنتال شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *