دسته‌بندی نشده

تجهیزات عمومی دندانپزشکی

تجهیزات عمومی دندانپزشکی

منظور از تجهیزات عمومی دندانپزشکی چیست؟ پر استفاده ترین تجهیزات عمومی دندانپزشکی چه هستند؟ در صورتی که به کسب اطلاعات در این زمینه دارید، ما را در هامین دنتال همراهی کنید.

همه مطب ها و کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی، به تجهیزات، وسایل و دستگاه هایی نیاز دارند که در راستای انجام امور بیماران مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع این تجهیزات برای کلینیک های مختلف بسیار بالا است و وسعت بسیار زیادی از دستگاه ها و وسایل مورد نیاز خواهد بود که البته هر کلینیک دندانپزشکی بر حسب خدمات درمانی که انها را ارائه می دهد، به تهیه تجهیزات دندانپزشکی می پردازد.

یکی از مطالب مهم در این زمینه تجهیزات عمومی دندانپزشکی است که در بخش های بعدی آن را بررسی می کنیم.

منظور از تجهیزات عمومی دندانپزشکی چیست؟

به صورت کلی منظور از تجهیزات عمومی دندانپزشکی، گروهی از وسایل، ابزارها، دستگاه ها و تجهیزات هستند که به شکل عمومی و بدون استثنا در تمامی دندانپزشکی ها و کلینیک ها مورد نیاز هستند. با این وجود تمامی مراکز درمانی که به ارائه خدمات دندانپزشکی می پردازند به حداقل ترین تجهیزاتی که نیاز دارند، تجهیزات عمومی است و باید انها را تهیه کنند.

تجهیزات عمومی دندانپزشکی

تجهیزات عمومی دندانپزشکی

پر استفاده ترین تجهیزات عمومی دندانپزشکی چه هستند؟

تجهیزات عمومی نیز از انواع مختلفی برخوردار هستند که برخی از پر استفاده ترین تجهیزات عمومی دندانپزشکی را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت و آنها را شرح داد:

دستگاه استریلیزاسیون

دستگاه استریلیزاسیون از مهمترین دستگاه هایی است که برای دندانپزشکی به آن نیاز است و تمامی مطب ها و کلینیک ها بدون استثنا به آن نیاز دارند. این دستگاه در جهت برطرف کردن آلودگی ها و باکتری های موجود در مطب مورد استفاده قرار می گیرد و به کمک آن تجهیزات مختلف دندانپزشکی استریل می شوند. معروف ترین و پرکاربردترین دستگاه استریلیزاسیون در حال حاضر، اتوکلاو نام دارد که در اکثر دندانپزشکی ها از آن استفاده می شود.

مشاهده بیشتر . . .
خرید تابوره ( صندلی آزمایشگاهی) مخصوص دندانپزشکی

دستگاه ساکشن دندانپزشکی

دستگاه ساکشن دندانپزشکی به دستگاهی گفته می شود که در طول جراحی یا انجام عملیات دندانپزشکی به منظور تخلیه مایعات و ترشحات داخل دهان استفاده می شود. این دستگاه با قدرت مکش متفاوتی قابل تهیه است که بر حسب نیاز باید یکی از انواع آن را با قدرت مختلف تهیه کرد. لازم به توضیح است که دندانپزشکان بر حسب نوع خدمات درمانی که ارائه می دهند معمولا به انواع قدرت های مختلف این دستگاه نیاز خواهند داشت.

دستگاه سفید کننده دندان

سفید کردن دندان یا بلیچینگ از رایج ترین خدمات درمانی است که دندانپزشکی ها ارائه می دهند و از این جهت برای ارائه این نوع خدمات باید دستگاه مخصوص سفید کننده دندان در دندانپزشکی وجود داشته باشد که از طریق آن بتوان عملیات مورد نظر را انجام داد.

تمیز کننده اولتراسونیک دندانپزشکی

تمیز کننده اولتراسونیک دندانپزشکی در واقع از نظر کاربرد به دستگاه استریلیزاسیون شباهت دارد و به منظور حذف آلاینده ها از اشیا به کار برده می شود و به منظور ایجاد محیطی پاکیزه و ضد عفونی باید از آن استفاده شود تا از انتقال بیماری های ویروسی در محیط دندانپزشکی جلوگیری به عمل آید.

صندلی دندانپزشکی

همان طور که میدانید صندلی دندانپزشکی از اصلی ترین و مهمترین تجهیزات عمومی دندانپزشکی محسوب می شود که حتما باید در کلینیک ها و مطب وجود داشته باشد تا بیمار بر روی آن بنشیند و عملیات درمان برای او انجام گردد. به عبارت دیگر میتوان گفت که همه عملیات درمان در خصوص مشکلات مختلف دهان، دندان، لثه و فک با استفاده از صندلی دندانپزشکی انجام می شود و این موضوع نشان دهنده اهمیت این وسیله برای کلینیک ها خواهد بود.

دستگاه جرمگیر

دستگاه جرمگیر همان گونه که از نام آن پیدا است برای جرم گیری دندان و از بین بردن پلاک های دندانی استفاده می شود. با این وجود پزشک برای تمامی متقاضیان جرمگیری دندان باید از این دستگاه استفاده کند. به عبارت دیگر میتوان گفت که دستگاه جرمگیر از متداول ترین دستگاه هایی است که برای دندانپزشکی به آن نیاز است که به همین دلیل آن را در گروه تجهیزات عمومی دندانپزشکی در نظر می گیرند.

مشاهده بیشتر . . .
قیمت اتوکلاو دندانپزشکی دست دوم

دستگاه لایت کیور

دستگاه لایت کیور یک وسیله کوچک است که از آن در جهت پر کردن دندان با مواد کامپوزیتی استفاده می شود. زمانی که دندانپزشک به پر کردن دندان بیمار با استفاده از مواد کامپوزیتی می پردازد، از طریق دستگاه لایت کیور که دارای نور آبی رنگ هستند، مواد کامپوزیتی را بر روی دندان سخت می کند.

دستگاه لایت متر

دندانپزشک برای آنکه بتواند عملیات درمان را برای بیماران مختلف انجام دهد، باید به میزان کافی نور و روشنایی دسترسی داشته باشد تا با دید مناسب بتواند داخل دهان را بررسی کند و عملیات مورد نظر را اجرا نماید. دستگاه لایت متر این مشکل را برطرف می سازد و امکانی را ایجاد می کند که دندانپزشک بتواند به میزان کافی نور در اختیار داشته باشد. به عبارت دیگر لایت متر میزان نور مورد نیاز در فواصل دور یا نزدیک را بررسی می کند تا پزشک بداند که به چه میزان نور نیاز دارد.

دستگاه آمالگاماتور

دستگاه آمالگاماتور از دیگر تجهیزات عمومی دندانپزشکی محسوب می شود که هر دندانپزشک عادی به آن نیاز خواهد داشت. این دستگاه برای پر کردن دندان از مواد امالگام به کار برده می شود که ترکیبات مختلف تشکیل دهنده امالگام را با هم مخلوط می کند تا ماده مورد نیاز برای پر کردن دندان ساخته و تهیه شود.

آمالگاماتور ها دارای دو نوع ترکیبی و کپسولی هستند که در نوع ترکیبی پودر درون محفظه ریخته می شود و در محفظه دیگر جیوه ریخته می شود و آمالگام تهیه می شود اما در نوع کپسولی باید کپسول های مخصوص را در محل مورد نظر قرار داد و سپس میزان استفاده از پودر و جیوه را توسط آن تنظیم کرد.

سخن پایانی

تجهیزات عمومی دندانپزشکی را می توانید از مجموعه هامین دنتال تهیه کنید. این مجموعه ارائه دهنده انواع تجهیزات ذکر شده در فوق است که علاوه بر آنها سایر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی را نیز میتوانید از این مجموعه تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

مشاهده بیشتر . . .
معرفی و راهنمای خرید اسکنر داخل دهانی

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *