دسته‌بندی نشده

تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی

تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی

تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی چیست؟ اسامی ست جراحی ایمپلنت چه می باشد؟ قیمت ست جراحی ایمپلنت چیست؟ در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیاز دارید، با ما در هامین دنتال همراه بمانید.

ایمپلنت روشی است که به منظور ترمیم دندان های از دست رفته و یا آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد و عملیات مربوط به آن به صورت کم تهاجمی یعنی تحت بی حسی موضعی هستند و به جراحی لثه برای آن نیاز خواهد بود؛ علاوه بر آن در بسیاری از مواقع متناسب با شرایط بیماران لازم است تا جراحی های دیگری نیز قبل از ایمپلنت برای بیماران انجام شود تا شرایط مناسب برای ترمیم دندان با این روش ایجاد گردد.

با این وجود برای طی شدن تمامی این مراحل و انجام همه عملیات جراحی ایمپلنت به تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی نیاز خواهد بود که پزشکان باید این تجهیزات را در اختیار داشته باشند تا بتوانند عملیات ایمپلنت را انجام دهند. در ادامه برخی از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی

تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی بسیار متنوع و متفاوت هستند که برخی از آنها به عنوان ابزارهای ساده جراحی دندانپزشکی شناخته می شوند و برخی دیگر با استفاده از تکنولوژی های جدیدتری تولید می شوند. علاوه بر آن برخی از تجهیزات جراحی به صورت سِت هستند و برخی به شکل تکی تهیه می شوند.

اسامی ست جراحی ایمپلنت

ست جراحی ایمپلنت به مجموعه ای از ابزارآلات مورد نیاز برای جراحی ایمپلنت گفته می شود که از لوازم سنتی جراحی در دندانپزشکی به حساب می آیند. کاربرد و اسامی ست جراحی ایمپلنت از قبیل زیر است:

Periosteal elevator – molt

از این ابزار به منظور جدا کردن پریوست از استخوان فک استفاده می شود و با استفاده از آن میتوان برش مورد نیاز را در لثه ایجاد کرد. همچنین به کمک Periosteal elevator – molt میتوان بافت اطراف گردن دندان را کنار زد و اموری مانند: برداشتن کیست دندان، جراحی لثه و کشیدن دندان را انجام داد.

مشاهده بیشتر . . .
خرید ست جراحی ایمپلنت

Straight elevators

Straight elevators نیز به عنوان ست جراحی ایمپلنت شناخته می شود که برای کشیدن دندان و ریشه آن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. دندانپزشک به کمک این ابزار میتواند دندان را شل کند و یا ریشه را از سوکت استخوانی جدا نماید. این ابزار دارای شماره گذاری های مختلف است و یک ست چند عددی است که از نظر اندازه با هم تفاوت دارند.

تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی

تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی

Angular elevators –Crane

Angular elevators –Crane یکی دیگر از تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی است که باید حتما دندانپزشکان آن را در اختیار داشته باشند. این ابزار به منظور خارج کردن دندان و ریشه آن از دهان مورد استفاده قرار می گیرد و برای هر دندان متناسب با اندازه یکی از سایز های این ابزار به کار برده می شود.

Hemostats

Hemostats ابزاری است که بعد از جراحی لثه به منظور بستن رگ های خونی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار دارای یک دسته مستقیم قفل دار و زاویه دار است.

Surgical Curettes – Molt

Surgical Curettes – Molt ابزار مهمی است که در جهت برطرف کردن بقایای استخوان در دهان مورد استفاده قرار می گیرد و زمانی که به هر دلیلی بخشی از استخوان در لثه بماند و نیاز به خارج شدن داشته باشد، از این ابزار برای آن استفاده می گردد.

RooT Tip Picks – Angled

این ابزار از الواتور کوچکی برخوردار است که انتهای کار آن نیز نازک است. از این جهت RooT Tip Picks – Angled را برای جدا کردن ریشه دندان از سوکت استخوانی به کار می برند تا با خارج شدن ریشه دندان امکان نصب پایه ایمپلنت در فک وحود داشته باشد.

Needle Holders

در ست جراحی ایمپلنت ابزار دیگری به نام Needle Holders نیز وجود دارد که برای نگه داشتن سوزن نخ در حین بخیه زدن لثه استفاده می شود. زمانی از Needle Holders در جهت جراحی ایمپلنت لثه استفاده می شود که جراحی ایمپلنت به صورت سنتی انجام شود. اما در شرایطی که جراحی ایمپلنت به شکل دیجیتالی انجام گردد به استفاده از این ابزار نیازی نخواهد بود. با این وجود بهتر است که دندانپزشک ایمپلنت این ابزار را در اختیار داشته باشد و در ست جراحی ایمپلنت خود آن را نیز قرار دهد.

مشاهده بیشتر . . .
هزینه یونیت دندانپزشکی خارجی

Scalpel

از این ابزار برای برش زدن بافت نرم استفاده می شود و به همین دلیل آن را چاقوی جراحی نیز می نامند. اسکالپل از تیغه های معمولی برخوردار است که در اندازه های مختلفی میتوان آن را تهیه کرد. در جراحی لثه و ایمپلنت به میزان زیادی از این ابزار استفاده می شود.

Rongeurs – Side – Cutting

Rongeurs – Side – Cutting نوعی از تجهیزات ایمپلنت است که به کمک میتوان لبه های تیز آلوئولار را بعد از کشیدن از بین برد. معمولا این ابزار برای محاصره کردن استخوان استفاده می شود.

قیمت ست جراحی ایمپلنت

قیمت ست جراحی ایمپلنت در مراکز مختلف کمی متفاوت است زیرا هر مرکز این ابزار را با تعرفه خود ارائه می دهد. علاوه بر آن از آنجایی که ست جراحی ایمپلنت انواع مختلفی دارد و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، برای مشخص شدن قیمت آن باید در ابتدا ست جراحی، تعداد ابزار آلات موجود در آن، نوع آن و … مشخص گردد تا بتوان قیمت آن را تعیین نمود.

خرید تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی:

خرید تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی را میتوانید از طریق مجموعه هامین دنتال به بهترین شکل ممکن انجام دهید و نتیجه ای رضایت بخش دریافت نمایید. هامین دنتال به صورت کلی در زمینه فروش تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی فعالیت دارد که انواع اقلام مورد نیاز در این زمینه را ارائه می دهد.

سخن پایانی

تجهیزات جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی را باید هر پزشکی به صورت کامل در مطب یا کلینیک خود در اختیار داشته باشد و شرایط مناسبی برای انجام جراحی های مختلف و امور درمانی بیماران فراهم نماید.

به عبارت دیگر می توان گفت که به کار بردن این موارد برای پزشکان الزامی است و بدون آنها انجام عملیات جراحی ایمپلنت امکان پذیر نخواهد بود.

مشاهده بیشتر . . .
قیمت اتوکلاو دندانپزشکی دست دوم

در صورت نیاز به کسب هر گونه اطلاعات بیشتر در رابطه با هامین دنتال یا تجهیزات دندانپزشکی، از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *